diumenge, 22 d’octubre del 2017

Pregàries del 23 al 27/10/2017

DIA 23/10/2017
Pregària (E. I, Primària i ESO)
OBRINT CAMINS. SUPERHEROIS !
Cal que tots treballem per un món millor, no podem romandre passius.
Experts economistes parlen dels líders que el món necessita.


DIA 24/10/2017
Pregària (E. I, Primària i ESO)
OBRINT CAMINS. SIGUES VALENT, LA MISSIÓ T’ESPERA. DOMUND



DIA 25/10/2017
Pregària (E. I, Primària i ESO)
OBRINT CAMINS. SIGUES VALENT, LA MISSIÓ T’ESPERA. DOMUND


DIA 26 i 27/10/2017
Pregària (E.I. 1r, 2n, 3r i 4t Primària)
OBRINT CAMINS. SIGUES VALENT, LA MISSIÓ T’ESPERA. DOMUND



DIA 26/10/2017
Pregària (5è i 6è Primària i ESO)
OBRINT CAMINS. SIGUES VALENT, LA MISSIÓ T’ESPERA. DOMUND



DIA 27/10/2017
Pregària (5è i 6è Primària i ESO)
OBRINT CAMINS. SIGUES VALENT, LA MISSIÓ T’ESPERA. DOMUND

dissabte, 14 d’octubre del 2017

Pregàries del 16 al 20/10/2017

DIA 16/10/2017
Pregària (E.I. 1r, 2n, 3r i 4t Primària,)
SANTA TERESA
El passat dia 15 varem celebrar la festivitat de Santa Teresa de Jesús.
Era una monja Carmelita que va reformar l'orde carmelita on anys després va ingressar el fundador de les Germanes Carmelites, el Pare Palau.



DIA 16/10/2017
Pregària (5è i 6è Primària i ESO
OBRINT CAMINS, VALORS QUE CREEN VALORS
El dia 15 varem celebrar la diada de Santa Teresa de Jesús.
Teresa de Cepeda y Ahumada fou una monja carmelita reformadora de l'orde carmelita i autora d'obres de gran valor teològic, místic i literari. Fou elevada als altars el 12 de març del 1622 pel Papa Gregori XV i Pau VI la va proclamar Doctora de l'Església.
Va impulsar la reforma de l'ordre del Carmel a fi de fer-lo tornar al rigor, la pobresa i l'espiritualitat originals. No es tractava tant de fer una vida de penitència i mortificació, sinó de viure senzillament i fraternalment l'Evangeli i la regla de l'orde.
Amb la col·laboració del jove Joan de la Creu va estendre la seva reforma als convents masculins, fundant el primer convent de carmelites descalços en novembre del 1568 a Duruelo. 
Teresa de Jesús va morir el 4 d'octubre de 1582, però aquell any el Papa  Gregori XIII va canviar el calendari pel nou calendari gregorià i es van afegir 11 dies al calendari que s'utilitzava fins aleshores i per aquest motiu la festivitat de Santa Teresa de Jesús és el dia 15 d'octubre. El seu cos es conserva a l'església del convent de l'Anunciació d'Alba de Tormes.


DIA 17/10/2017
Pregària (5è i 6è Primària i ESO
ATUREM-NOS I ESCOLTEM
Tothom atabalat per..., cap a on..., per què...?
Les motos corrien, els cotxes corrien, tothom corria. Perdó, no tinc temps; ara no puc, ja tornaré a passar...
El neguit ha pres possessió del cor de moltes persones i s’han robotitzat...
Quin contrast amb les paraules i l’exemple de Jesús!
Ens estem acostumant a poc a poc a viure sense escoltar els altres ni a Déu.
Aturem-nos i escoltem.


DIA 17 i 18/10/2017
Pregària (E.I. 1r, 2n, 3r i 4t Primària,)
CONVIURE AMB ARMONIA


DIA 18/10/2017
Pregària (5è i 6è Primària i ESO
EL PAPA FRANCESC I ELS DRETS DELS TREBALLADORS


DIA 19 i 20/10/2017
Pregària (E.I. 1r, 2n, 3r i 4t Primària,)
GRÀCIES!
Senyor,
en començar aquest matí et volem donar gràcies pels pares, amics, monitors i professors,
que ens ensenyen a conviure, a comportar-nos i a estimar.
Perdó,
perquè, a vegades,
ens portem malament amb ells.
Dóna’ns forces
perquè, a vegades, no donem importància als seus esforços.



DIA 19 i 20/10/2017
Pregària (5è i 6è Primària i ESO
VALENTS!
Ya no va más ahora es el momento de alcanzar tus sueños.
Ningún rival nadie que te pueda hacer sentir pequeño.
Sólo pido que lo intentes que demuestres el valor que llevas dentro.
Toda mi fe la he puesto en ti debes ser valiente.
Un corazón firme al latir a tu lado siempre.
Te vi pasar hambre y un instinto de animal desprendes.
Miras atrás sabes que estaré justo al final lo sientes.
Y hoy se que lo que tu nos das no te lo podré pagar.
Hoy se que a través del cristal tu me tienes que escuchar.
Solo pido que lo intentes que demuestres lo que vales tu vales, tu vales.

diumenge, 8 d’octubre del 2017

Pregàries del 9 al 13/10/2017

DIA 9 i 10/10/2017
Pregària (E.I. 1r, 2n, 3r i 4t Primària,)
OBRINT CAMINS, EL TEU SOMNI?
Cuenta la historia de Tamara, una niña sorda que quiere convertirse en bailarina. A pesar de su incapacidad, la pasión por la danza corre por sus venas y aunque no pueda escuchar la música, la siente, sin que esto sea un impedimento para perseguir su sueño. Se trata de un verdadero ejemplo de superación personal y de que, al final, todo esfuerzo tiene su recompensa.


DIA 9/10/2017
Pregària (5è i 6è Primària i ESO
OBRINT CAMINS
La paràbola dels vinyateres està parlant també de nosaltres. Ens pensem que tot és nostre amb un sentit de possessió maldestre, fins i tot ens sentim amos de la natura i sovint la violentem.
a de compromís. 
Déu va somniar una terra on tots els homes i dones treballaríem per donar bons fruits. ¿Farem possible aquest somni?



DIA 11 i 13/10/2017
Pregària (E.I. 1r, 2n, 3r i 4t Primària,)
OBRINT CAMINS, LA NOSTRA FORÇA
Després de realitzar unes respiracions tranquil·les, l'alumnat observa les seves mans; les junta pels palmells, intentant apropar-les al màxim pressionant; es deixen anar deixant únicament les puntes dels dits en contacte. Es repeteix diverses vegades. Després de separar les mans, es tanquen i obren simultàniament, notant la pressió suau de les ungles a la pell en tancar el puny i el seu estirament al obrir-les. Per acabar, s'estén una mà i es passa pel seu contorn el dit índex de l'altra, recorrent els dits un a un, mentre es recreen en la carícia. Es repeteix canviant de mà. Es fan 3 respiracions profundes per tancar l'activitat.
Senyor tu sempre ets la nostra força. Quan tenim por sabem que tu ets amb nosaltres i ens sentim valents. No hi ha enemic que ens espanti ni problema que ens faci defallir. Gràcies per ser la nostra força i el nostre valor.



DIA 10 i 11/10/2017
Pregària (5è i 6è Primària i ESO
OBRINT CAMINS, TU POTS!
Moltes vegades sentim que no som capaços d'aconseguir la nostra meta, en ocasions perquè ens posen l'etiqueta de que no podrem i de vegades perquè ens les posem nosaltres mateixos amb frases com 'No sóc capaç', 'no podré', ' és impossible ',' uf, mai ho aconseguiria ', aconseguint així donar-nos per vençuts sense haver-ho intentat una primera vegada o fins i tot una altra vegada més.
El que avui sembla impossible, potser demà no ho sigui, així que intentem-ho de nou! Posem-nos frases com ‘Ho he aconseguit!’.



DIA 13/10/2017
Pregària (5è i 6è Primària i ESO
OBRINT CAMINS, VALORS QUE CREEN VALORS
Kintsugi en japonès vol dir: fusteria d'or, i és una tècnica molt sofisticada per arreglar fractures de la ceràmica.
Es tracta també d'una filosofia que planteja que els trencaments i reparacions formen part de la història d'un objecte i han de mostrar-se en lloc d'ocultar-se, incorporar-se i fer-ho per embellir l'objecte, així posant de manifest la seva transformació i vida.
El Kintsugi pot arribar a nivells artístics increïbles, art pur.
El mateix succeeix amb els humans, amb les nostres ferides emocionals i existencials. Elles poden també convertir-se en les nostres majors fonts de bellesa i aprenentatge si ho fem des de l'amor, la consciència, la compassió o la generositat.
Valors que creen valor.

diumenge, 1 d’octubre del 2017

Pregàries del 2 al 6/10/2017

DIA 2/10/2017
Pregària (E.I., Primària i ESO)
OBRINT CAMINS!     Comencem a treballar per Projectes
Caldrà :
- bon clima de convivència
- capacitat d’escolta
- bon ús dels torns de paraula
- ordre mentre es treballa
- compromís i implicació en el grup de treball
- capacitat de reflexió de la pròpia feina feta


DIA 3 i 4/10/2017
Pregària (E.I. 1r, 2n, 3r i 4t Primària,)
OBRINT CAMINS, SOM UN EQUIP
He somniat que un matí tots ens alçaríem amb moltes ganes d’ajudar-nos, de treballar junts... d’estimar-nos.


DIA 3/10/2017
Pregària (5è i 6è Primària i ESO
OBRINT CAMINS, SOM UN EQUIP
Solidaritzar-se amb els altres és la clau per ser un equip.
Formes part d’un equip i de tant en tant hauràs d’implicar-te en ajudar els altres, o en deixar-te ajudar pels altres. Sols no anem enlloc. Fem equip!
Som un equip



DIA 4 i 5/10/2017
Pregària (5è i 6è Primària i ESO
OBRINT CAMINS, SOM UN EQUIP
Cadascú té les seves habilitats. Algunes les coneixes, i d’altres potser no. Però hi són.
Un equip sap aprofitar les qualitats de cadascú en el moment oportú.
No pots imaginar-te fins on pots arribar si comptes amb els altres!



DIA 5 i 6/10/2017
Pregària (E.I. 1r, 2n, 3r i 4t Primària,)
OBRINT CAMINS, SOM UN EQUIP


DIA 6/10/2017
Pregària (5è i 6è Primària i ESO
OBRINT CAMINS, SOM UN EQUIP
És una actitud pro activa, de disponibilitat. És una mà estesa que espera una resposta.
Impregna d’ il·lusió la tasca que fem. 
És compromís d’ajudar i col·laborar amb els companys, sent flexibles, adaptant-nos a
diferents situacions, aprenent dels errors i rectificant sempre que calgui. Això ens demanarà moments d’aturada i de reflexió.



dilluns, 25 de setembre del 2017

Pregàries del 26 al 29/09/2017

DIA 26/09/2017
Pregària (E.I. 1r, 2n, 3r i 4t Primària,)
PREGÀRIA DE LA MARE DE DÉU DE LA MERCÈ
Aquests dies hem celebrat la festa major de la nostra ciutat;
la Mare de Déu de la Mercè és la nostra patrona.
La Mare de Déu és la mare de Jesús,
però també és la nostra mare
i la de molts nens i nenes de pobles i països diferents.
A cada poble per sentir-la més a prop li posem un nom diferent,
de la nostra terra.
Però la Mare de Déu és només una amb diferents noms.
Maria, com totes les mares, va acompanyar i ajudar sempre a Jesús.
Jesús va anar aprenent a estimar com ella.

Senyor, ajuda’ns a estimar com ho feien Maria i Jesús.


DIA 26/09/2017
Pregària (5è i 6è Primària i ESO
LA MERCÈ, PATRONA DE BARCELONA
Aquest passats dies hem celebrat la festivitat de la Mercè.

Diu la llegenda que la nit del 24 de setembre de 1218, la Mare de Déu es va aparèixer simultàniament al rei Jaume I a Sant Pere Nolasc i a Sant Ramón de Penyafort. A tots tres els va demanar que creessin un orde de monjos dedicats a salvar cristians empresonats pels sarraïns . Eren temps de guerra religiosa.
Segles més tard, el 1687, Barcelona va patir una plaga de llagosta, i es va posar en mans de la Mare de Déu de la Mercè, en català, (“fer mercè” vol dir concedir un regal molt gran). Acabada la plaga, el Consell de la Ciutat la va nomenar patrona de Barcelona. El Papa, però, no va ratificar la decisió fins dos segles més tard, el 1868.


DIA 27/09/2017
Pregària (E.I. 1r, 2n, 3r i 4t Primària,)
DEMANEM EL BON HUMOR A INICI DE CURS
Senyor, en començar un nou curs, volem donar-te gràcies per tenir companys nous i retrobar-nos amb els antics:
també, però, voldríem demanar-te allò que necessitem per caminar junts:
Dóna'ns la salut del cos i el bon humor que ens cal per mantenir-la.
Dóna'ns un esperit que no conegui l'avorriment ni el remugueig, ni el ploriqueig, ni la queixa.
I no ens deixis prendre gaire seriosament aquesta cosa que es fica pertot i que s'anomena JO.
Dóna'ns, Senyor, el sentit de l'humor: fes-nos capaços de riure d'un acudit perquè sapiguem treure una mica d'alegria de la vida i la puguem compartir amb els qui ens envolten.


DIA 27/09/2017
Pregària (5è i 6è Primària i ESO
RELAXACIÓ
El professor tanca els llums de la classe, posa el vídeo i llegeix en veu alta:

Primer de tot tanca els ulls… Et trobes a la platja…
Posat bé a la cadira, l’esquena recta i recolzada, els dos peus plans al terra i les mans sobre les cames amb els palmells de les mans cap amunt…
Fixa’t amb la teva respiració, segueix-la… Inspira… Atura’t… Expira… Atura’t… Inspira… Atura’t… expira…
Aclareix la ment, no pensis amb res, només has de notar la teva respiració…
Imagina que et trobes al costat del mar, escoltes els soroll de les ones, t’imagines allà? 


DIA 28/09/2017
Pregària (E.I. 1r, 2n, 3r i 4t Primària,)
QUE ET DIU AQUEST CONTE...?


DIA 28/09/2017
Pregària (5è i 6è Primària i ESO
SI DÉU ÉS AMB NOSALTRES, QUÈ ES PODRÀ RESISTIR?


DIA 29/09/2017
Pregària (E.I. 1r, 2n, 3r i 4t Primària,)
QUE ET DIU AQUEST CONTE...?

dijous, 14 de setembre del 2017

Pregàries del 15 al 22/09/2017

DIA 15 i 18/09/2017
Pregària (E.I. 1r, 2n, 3r i 4t Primària,)
OBRINT CAMINS!
Aquest és el lema d’aquest curs:
Ens convida a seguir caminant, a explorar i obrir camins que ens permetin compartir el
millor de nosaltres amb els altres.



DIA 15 i 18/09/2017
Pregària (5è i 6è Primària i ESO
OBRINT CAMINS
Amb aquest lema pretenem reforçar la idea i la necessitat que els que creiem i seguim Jesús de Natzaret, estem cridats no només a seguir caminant, sinó a explorar i obrir camins que ens permetin compartir el millor de nosaltres mateixos amb els altres.
Necessitem obrir camins en MISSIÓ COMPARTIDA. Caminar amb una actitud d'obertura a Déu i al Proïsme; en diàleg amb la fe que ens anima, la cultura que ens impulsa y comprometre’ns a ser testimonis de Jesús i els valors cristians en la família, a l’escola,  a la feina, a la vida.
Obrint camins! És el nostre gran desafiament. Ser cercadors audaços, creatius i incansables de l'Amor, la Veritat, la Justícia i la Pau.
Obrint camins a l'esperança,
obrint camins sense tardança,
obrint camins que el món avança,
obrint camins ara mateix.
Obrint camins per a un món jove,
obrint camis ara que és d'hora,
obrint camins i via fora!
obrint camins ara mateix.
Obrint camins Crist ens espera,
obrint camins i ens allibera,
obrint camins en primavera,
obrint camins ara mateix.
Obrint camins a cops de vida,
obrint camins és nostra crida,
obrint camins de joia i vida,
obrint camins ara mateix. 



DIA 19 i 20/09/2017
Pregària (E.I. Primària i ESO)
RELAXACIÓ AMB SONS DE LA NATURA
En els entorns naturals es poden escoltar tota una bateria de sons ambientals que no només ens ajuden a aconseguir un estat de calma, sinó que aconsegueixen tele transportar-nos a llocs molt més afables i tranquils dels que ens trobem en realitat. Us convidem a escoltar uns minuts de sons de la natura. Simplement pel gust de relaxar-se, de començar el dia amb una bona energia. Sons àgils però tranquils, que ens aporten minuts relaxants, portant-nos a la ment aquest particular olor a terra mullada i projectant en nosaltres el color dels paisatges. Deixeu-vos transportar per ells i gaudiu del moment.



DIA 21 i 22/09/2017
Pregària (E.I. 1r, 2n, 3r i 4t Primària,)
EL SECRET DEL GLOBUS
Un dia Déu va posar un globus a la terra perquè tots els que volguessin pujar al cel a veure’l poguessin fer-ho. El globus era enorme i hi podien cabre fins a cent persones. Van ser molts els grups que van voler pujar-hi. Es van formar llargues cues. Però quan el globus era ple de persones llestes per volar, no hi havia manera que el globus s’aixequés del sòl.
Ho van provar tot; des d’omplir el globus amb aire molt calent fins a donar saltets per impulsar-lo, però no hi va haver manera.
Al final, tots van pensar que aquell globus no funcionava. Fins que va arribar un altre grup de persones que només pujar-hi, van pujar al cel amb la velocitat d'un llamp.
Quan van baixar de veure Déu, els altres grups van tornar a intentar pujar, però el globus no es va aixecar ni un pam de terra. Una altra vegada havia deixat de funcionar. Ràpidament van anar a preguntar al grup de persones que havia aconseguit pujar al cel què és el que havien fet perquè el globus funcionés. I ells van respondre:
- L'únic que hem fet ha estat estimar-nos com a germans. Aleshores el globus ha pujat com un coet cap al cel.
Des d'aquest moment, tots els grups de persones que volien anar al cel per veure Déu s'havien d'estimar com a germans. Només així el globus podia funcionar. 


DIA 21 i 22/09/2017
Pregària (5è i 6è Primària i ESO
EMOCIONS
L'escola que reemplaça els càstigs per la meditació
A l'escola Robert W. Coleman, a Baltimore (Estats Units), el saló de càstig és un lloc acollidor, tranquil, es respira calma. No hi ha cadires ni pupitres. Ni un sol llibre. Alberga coixins encoixinats de color porpra, molts coixins, escampats pel pis de forma aleatòria. Els nens que van allà (obligats, això sí) s'asseuen sobre ells, creuen les cames i adquireixen una posició amb l'esquena ben dreta i les mans sobre els genolls flexionats. Llavors, amb els seus ulls ben tancats, comencen a meditar. És el mètode innovador que aquesta escola de primària empra per castigar els estudiants que no responen a les normes de comportament i convivència. Ja no hi ha càstigs: només meditació i molta pau. Els beneficis de reemplaçar els càstigs amb aquestes tècniques són visibles: millora la memòria i la salut mental, incrementa la concentració, redueix l'estrès i l'agressivitat. 


dijous, 7 de setembre del 2017

Formació del professorat

SECUNDÀRIA           Relaxació

Treballar conjuntament amb altres
Qualsevol massatge és agradable i relaxa, gairebé de forma instantània, la zona que toquem. A més, establir contacte físic entre els diferents components del grup fa que s’estableixi una nova forma de comunicació no verbal, potser desconeguda per a alguns, però que de seguida relacionen com una cosa tremendament suggestiu. Aquest massatge es practica amb la punta dels dits i bàsicament a la cara, cuir cabellut i clatell. Un company es col·loca darrere l’altre que pot estar assegut i li fa el massatge per tot el cap. Es pot fer donant suaus tocs o fent petits cercles amb els dits. Dura uns minuts. També es pot posar música relaxant. Passat aquest temps, canviar-se amb el company.
Cooperar  amb altres, col·laborar i ajudar-se entre persones que comparteixen ideals, és l'eina perfecta per aconseguir propòsits, somnis i construir alternatives enmig d'una societat que absorbeix i condiciona el nostre comportament i forma de vida.


SECUNDÀRIA          Ecologia integral

Vecinos de Valdebernardo hacen guardias nocturnas para salvar a una familia de patos

En el barrio de Valdebernardo, en Vicálvaro, no hay patitos feos. Tampoco un grupo de cisnes protectores. Los salvadores en esta historia con matices de cuento son los vecinos del bulevar de Indalecio Prieto, que espontáneamente se han organizado para socorrer a una pequeña familia de patos amenazada de muerte. Un mes y medio después de nacer, y ante sus dificultades para sobrevivir, les nutren de comida y hacen guardias nocturnas hasta que puedan valerse por sí solos. Esta suerte de ángeles de la guarda surgió accidentalmente, casi como su amor por las crías. Según narran los vecinos de la zona, comprobaron cómo la madre de los patitos no terminaba de criar a su bandada. Pese a cuatro intentos en los últimos cuatro años, siempre morían. El barrio rápido les adoptó y asumió como sus mascotas. 
                                                        LINK: Familia de patos en Valdebernardo

“És molt noble assumir el deure de tenir cura de la creació amb petites accions quotidianes, i és meravellós que l'educació sigui capaç de motivar-les fins a conformar un estil de vida. [...] Aquesta conversió suposa diverses actituds que es conjuguen per a mobilitzar una cura generosa i plena de tendresa (…) També implica l'amorosa consciència de no estar desconnectats de les altres criatures, de formar amb els altres éssers de l'univers una preciosa comunió universal. ” Laudato si, 211,220. Papa Francesc




Relaxació amb sons de la natura

En els entorns naturals es poden escoltar tota una bateria de sons ambientals que no només ens ajuden a aconseguir un estat de calma, sinó que aconsegueixen tele transportar-nos a llocs molt més afables i tranquils dels que ens trobem en realitat. Us convidem a escoltar uns minuts de sons de la natura. Simplement pel gust de relaxar-se, de començar el dia amb una bona energia. Sons àgils però tranquils, que ens aporten minuts relaxants, portant-nos a la ment aquest particular olor a terra mullada i projectant en nosaltres el color dels paisatges. Deixeu-vos transportar per ells i gaudiu del moment. 




SECUNDÀRIA                  Emocions

L'escola que reemplaça els càstigs per la meditació

A l'escola Robert W. Coleman, a Baltimore (Estats Units), el saló de càstig és un lloc acollidor, tranquil, es respira calma. No hi ha cadires ni pupitres. Ni un sol llibre. Alberga coixins encoixinats de color porpra, molts coixins, escampats pel pis de forma aleatòria. Els nens que van allà (obligats, això sí) s'asseuen sobre ells, creuen les cames i adquireixen una posició amb l'esquena ben dreta i les mans sobre els genolls flexionats. Llavors, amb els seus ulls ben tancats, comencen a meditar. És el mètode innovador que aquesta escola de primària empra per castigar els estudiants que no responen a les normes de comportament i convivència. Ja no hi ha càstigs: només meditació i molta pau. Els beneficis de reemplaçar els càstigs amb aquestes tècniques són visibles: millora la memòria i la salut mental, incrementa la concentració, redueix l'estrès i l'agressivitat. (veure el vídeo).



Conviure amb un mateix: diàleg interior
El silenci interior

Comença per sentir la teva respiració, tranquil·la, calmada...No facis res, només sent la teva respiració...cada cop més tranquil·la, més calmada, permet que el teu cos respiri lliurement sense forçar la respiració ni intentar controlar-la. A partir d’aquest moment mentalment demana a les parts del teu cos que es relaxin escoltant el teu silenci interior. Permet que la pau del teu silenci s’estengui al coll, a les espatlles, als braços, les cames i la resta del cos...silenci...pau.... Silenci i pau...relaxa’t... Escolta només el silenci dins teu, al teu voltant, només existeix el silenci. I sent el teu cos molt relaxat, molt descansat, que s’omple d’energia i vitalitat alhora que es manté més calmat i relaxat. (mantenir un minut en silenci) Ara inspira lenta i profundament de nou i sent que et tornes cada cop més conscient del teu entorn, començant a notar els sons , les olors i les sensacions físiques. Espira i obre els ulls sentint-te relaxat, regenerat, ben despert , sentint-te millor que abans i en forma per començar el teu dia.

El silencio es busca, el silencio es viu, el silencio s’estima: només cal mirar l'interior i deixar-se endur pel vent suau de l'Esperit, per la brisa suau de la respiració; només cal mirar l'interior i adonar-se’n de la seva presència.





SECUNDÀRIA   Conviure amb els altres: confiem en els altres

Dibuixem junts

Per parelles, asseguts l’un al costat de l’altre, amb un full i un sol llapis. Sense parlar agafen els dos junts el llapis i dibuixen en comú una casa, un arbre i un gos. Signen el dibuix junts, sense parlar. Sense posar-se d’acord prèviament, tots dos qualifiquen el dibuix amb una nota i l’escriuen a peu de pàgina. Tota l’activitat es fa en silenci.
Un cop finalitzat es fa una valoració amb el grup classe, comenten com ha anat; la facilitat o dificultat de realitzar un dibuix en comú. Si han observat tibantor i si un ha conduït a l’altre, o si s’ha fet primer un ara l’altre, o res d’això.
Confiar en algú és un acte de fe, no podem assegurar en un 100% que l'altra persona no ens decebrà ni ferirà, també perquè moltes vegades es barregen les pròpies expectatives personals que tenim de l’altre. Malgrat això, saber que podem confiar en l'altre ens farà sentir-nos segurs, estimats i compresos.




PRIMÀRIA       
MIREM EL MÓN
Dia mundial contra el treball infantil
Muhammed, 12 anys. Treballa en una fabrica de maons a Najaf, Iraq.

Avui 12 de juny és el dia mundial contra el treball infantil i aprofitant aquesta data es fa una crida sobre el dret que tenen els nens a ser protegits del treball infantil i de la violació dels seus drets humans fonamentals. Els nens solen ser les primeres víctimes dels conflictes i les guerres, quan les escoles són destruïdes i els serveis bàsics són interromputs. Molts nens són desplaçats o refugiats en altres països, i són particularment vulnerables a la tracta i al treball infantil. Milions de nens es troben en situació de treball infantil i la única cosa que podem fer nosaltres és conèixer aquesta situació i dir ben fort: nosaltres no hi estem d’acord!!!!!


RESPIRA
Els moments feliços
La vida està feta de petits moments i records feliços que la converteixen en un bonic viatge. Avui us proposem un petit viatge pel curs que s'acaba. Tanqueu els ulls i respireu profundament. Avui farem memòria i recordarem algun dia feliç que heu tingut al cole durant aquest curs. On estaves? A la classe, al pati,? Què estaves fent? Amb qui estaves? Perquè estaves content? Te’n recordes? Doncs ara que ja saps quin es el dia més FELIÇ que has tingut en el cole aquest curs deixa que els sentiments de felicitat t’envoltin durant un minut...En silenci
Obre els ulls i comparteix amb els teus companys com va ser el aquest dia.

CANTA

Am I to believe? / He de creure?  - Hillsong United
                                                               (Fragment)
Perquè he sentit la freda pluja córrer per la meva cara
He vist al sol aixecar-se mentre la nit es torna dia
He sentit el riure dels nens en jugar
Però sobretot, només visc per dir que ...
Crec en l'amor de Déu

Les persones que han escrit aquesta cançó creuen en Déu a través de la natura i també a través de les persones (el riure dels nens, l’interior de les persones…). Creuen perquè veuen la pluja , veuen com la nit es torna dia i apareix el sol...
I tu? Què creus? Quines coses de la natura ens fan pensar en que existeix Déu?






EDUCACIÓ INFANTIL

El secret del globus

Un dia Déu va posar un globus a la terra perquè tots els que volguessin pujar al cel a veure’l poguessin fer-ho. El globus era enorme i hi podien cabre fins a cent persones. Van ser molts els grups que van voler pujar-hi. Es van formar llargues cues. Però quan el globus era ple de persones llestes per volar, no hi havia manera que el globus s’aixequés del sòl.
Ho van provar tot; des d’omplir el globus amb aire molt calent fins a donar saltets per impulsar-lo, però no hi va haver manera.
Al final, tots van pensar que aquell globus no funcionava. Fins que va arribar un altre grup de persones que només pujar-hi, van pujar al cel amb la velocitat d'un llamp.
Quan van baixar de veure Déu, els altres grups van tornar a intentar pujar, però el globus no es va aixecar ni un pam de terra. Una altra vegada havia deixat de funcionar. Ràpidament van anar a preguntar al grup de persones que havia aconseguit pujar al cel què és el que havien fet perquè el globus funcionés. I ells van respondre:
- L'únic que hem fet ha estat estimar-nos com a germans. Aleshores el globus ha pujat com un coet cap al cel.
Des d'aquest moment, tots els grups de persones que volien anar al cel per veure Déu s'havien d'estimar com a germans. Només així el globus podia funcionar.  



Bon dia Jesús

Senyor Jesús, a qui tant estimo, t'ho demano avui com cada dia:
si us plau, ensenya'm a estimar, per a que jo també sàpiga estimar.
 Amén


Atenció!!!

Tanqueu els ulls i respireu tranquil·lament. Avui farem memòria i recordarem algun dia feliç que hem tingut al cole. On estaves? A la classe, al pati,? Què estaves fent? Amb qui estaves? Perquè estaves content?
Pensa en el dia més FELIÇ, el millor dia...
Deixar un moment de silenci...
Ja el tens?