diumenge, 11 de novembre del 2018

Pregàries del 12 al 16 de novembre de 2018


DIA 12 i 13/11/2018
Pregària (E.I., 1r, 2n, 3r i 4t de Primària)
OBRIM CAMINS
AQUESTA PETITA LLUM MEVA
Aquesta petita llum meva, deixaré que brilli
Aquesta petita llum meva, deixaré que brilli
Aquesta petita llum meva, deixaré que brilli
Diari, quotidià, quotidià en tots els sentits
Deixaré que la meva petita llum brilli.
Un dilluns: em va donar el do de l'amor
Un dimarts: la seva pau va baixar des de dalt
Un dimecres: em va dir només què dir
Un dijous - Em va ensenyar com pregar
Un divendres - Em va donar una mica més de fe
Un dissabte: em va donar molta més gràcia
Un diumenge: em va donar el poder diví
Per deixar brillar la meva petita llum
Deixaré que brilli
Deixaré que brilli
Deixaré que brilli
Ah, oh, sí!


DIA 12/11/2018
Pregària (5è, 6è de Primària i  ESO)
OBRIM CAMINS
Jesús observa que hi tira dues monedes petites de coure. És una vídua pobra, maltractada per la vida, sola i sense recursos. Probablement viu pidolant al costat del Temple.
Commogut, Jesús crida ràpidament els seus deixebles. No han d’oblidar el gest d’aquesta dona, doncs, encara que està passant necessitat, «encara que ho necessitava per a viure, ha donat tot el que tenia».
El seu gest ens descobreix el cor de la veritable religió́: confiança gran en Déu, gratuïtat sorprenent, generositat i amor solidari, senzillesa i veritat. No coneixem el nom d’aquesta dona ni el seu rostre. Només sabem que Jesús va veure en ella un model per als futurs cristians.




DIA 13/11/2018
Pregària (5è, 6è de Primària i  ESO)
OBRIM CAMINS
Acompanyem al Billy en el descobriment del seu veritable talent: el ball. Una cosa poc convencional per a un nen de classe treballadora en un poble miner en els anys vuitanta.
Encara que només té 11 anys, com persegueix la seva passió́ és una cosa digna d'admirar.
En Billy Elliot és una lliçó́ sobre motivació́ interna, sobre aquest impuls que ens orienta a perseguir els nostres objectius a base d’esforç i treball dur. Un altre personatge a analitzar és el pare d’en Billy, Jackie, qui poc a poc va obrint la seva ment fins que aconsegueix deixar de banda els seus prejudicis per donar suport al seu fill. Jackie ens dóna una lliçó́ d'empatia i amor incondicional.





DIA 14/11/2018
Pregària (E.I., 1r, 2n, 3r i 4t de Primària)
OBRIM CAMINS: TOLERÀNCIA I RESPECTE






DIA 14 i 15/11/2018
Pregària (5è, 6è de Primària i  ESO)
OBRIM CAMINS
Pot el perdó guarir el dolor? Una dóna extraordinària, d’una fe profunda, ens parla com ha superat el dolor. És fundadora i presidenta de la Fundació Irene Vila, dedicada a la inclusió laboral i a l’esport adaptat per als personis amb discapacitat.





DIA 15/11/2018
Pregària (E.I., 1r, 2n, 3r i 4t de Primària)
OBRIM CAMINS: PINTANT DIES GRISOS



DIA 16/11/2018
Pregària (E.I., 1r, 2n, 3r i 4t de Primària)
OBRIM CAMINS: DIA INTERNACIONAL DE LA TOLERÀNCIA
El 1995, la UNESCO va declarar que el 16 de novembre de cada any seria considerat el Dia Internacional de la Tolerància. Això̀ amb la finalitat de recordar a les persones l'important que és aquest valor. Per a aquest organisme, bona part de les guerres, els atemptats i la discriminació́ que observem en el món tenen a veure amb la ignorància i la por. Davant d’això̀, res millor que l’educació́ i el coneixement d'altres cultures, altres religions, altres nacions, etc.
"La tolerància consisteix en el respecte, l’acceptació́ i l'estima de la rica diversitat de les cultures del nostre món, de les nostres formes d’expressió́ i mitjans de ser humans. La fomenten el coneixement, l'actitud d'obertura, la comunicació́ i la llibertat de pensament, de consciència i de religió́. La tolerància consisteix en l'harmonia en la diferència. No només és un deure moral, sinó́ a més una exigència política i jurídica. La tolerància, la virtut que fa possible la pau, contribueix a substituir la cultura de guerra per la cultura de pau. "
28 ° Reunió́ de la Conferència General de Nacions Unides.