diumenge, 22 de gener del 2023

Pregàries del 23 al 27/01/2023

 Dilluns ​​dia 30 celebrem la Diada de la No Violència i la Pau (DENIP) i l’Esmorzar Solidari per ajudar al Projecte PROKARDE d’aquest curs: la “Construcció d'una escola a Costa d'Ivori”


Recorda, són només 2 € per compartir el “pa amb xocolata” que ajudarà als nens i nenes de Costa d’Ivori.

Participa!!



E.I.  i  Primària


1 En la Missió amb…la Pau

​​Jesús, volem la pau al món!. Fes-nos portadors de pau!

Si diem “bon dia!” De cor Portem la pau! Si saludem a tothom,

Portem la pau! Si diem coses amables als amics,

Portem la pau! Si no ens barallem,

Portem la pau! Si ajudem els nostres companys,

Portem la pau! Si diem: parlem-ne,

Portem la pau!



2 En la Missió amb…la Pau

​​Jesús, volem la pau al món!. Fes-nos portadors de pau!

Si diem “bon dia!” De cor Portem la pau! Si saludem a tothom,

Portem la pau! Si diem coses amables als amics,

Portem la pau! Si no ens barallem,

Portem la pau! Si ajudem els nostres companys,

Portem la pau! Si diem: parlem-ne,

Portem la pau!


3 En la Missió amb…la Pau

Apreneu aquesta cançó per la Diada de la Pau!!



4 En la Missió amb…la Pau

Apreneu aquesta cançó per la Diada de la Pau!!




ESO


1 En la Missió amb…la Pau

Per què no ser amics i estar units????



2 En la Missió amb…la Pau

És hora de recuperar la bona educació en el tracte amb els altres, com saludar a l'hora d'entrar en un lloc, cedir el pas o el seient, dir bon dia o no oblidar-nos de donar les gràcies.

Perquè la cura en l'atenció a les persones que ens envolten, encara que siguin desconegudes, no té a veure amb l'estatus social, les modes o els esnobismes, sinó que és l'expressió externa de l'afecte i el respecte profund pels altres.



3 En la Missió amb…la Pau

GANDHI

Recordem el que va fer Gandhi i quina és la seva proposta de lluita no-violenta.




4 En la Missió amb…la Pau

La Pau és una alternativa, una forma diferent de fer les coses, una manera diferent d’enfocar i resoldre els conflictes.

Conflictes sempre n’hi haurà la possible sortida cal buscar-la en la manera en com es resolen.













diumenge, 15 de gener del 2023

Pregàries del 16 al 20/01/2023

Aquestes setmanes són especials. El dia 30 celebrarem

la Diada de la no-Violència i la Pau (DENIP 2023),

que enguany abordarà la temàtica de la "Comunicació No Violenta".

Aprofitarem aquests dies per reflexionar sobre el diàleg

com a eina per prevenir el conflicte i les confrontacions.

La Pau no és cosa d'un dia, és una actitud que hem de tenir

cada dia i que ens demana ganes d'ajudar i de créixer com a persona.

Ens agradaria que fossin uns dies especials, diferents i emocionants.

L'Esmorzar solidari del dia 30 consistirà en pa i xocolata i els alumnes

que desitgin participar-hi faran una aportació de 2€.


(Aquest vídeo ho van enregistrar els companys de 4t d'ESO del curs 21-22)

És una bona oportunitat per tal d'aportar el nostre granet de sorra al projecte Prokarde, que aquest curs és la "Construcció d'una escola

Infantil i de Primària a Costa d'Ivori, destinada a atendre la diversitat".



Apuntat!



E.I., 1r, 2n i 3r de Primària

 

1 En la Missió amb…la Pau

The bridge, un curtmetratge sobre el diàleg, la

importància de la comunicació i el poder de la bona

feina en equip. Es demostra que cal resoldre els

problemes parlant, ja que d’aquesta manera tots hi

guanyem.



2 En la Missió amb…la Pau

"La festa de la pau"

 


3 En la Missió amb…la Pau

L'ajuda als companys hauria de ser una tasca de tots els dies. 

L’únic necessari és la voluntat de tendir-li un cop de mà a qui ho necessiti.

Sempre hem de posar-nos al lloc de l'altre. 

N’ hi ha moltes formes d'ajudar.

 

 

 

4 En la Missió amb…la Pau

En Lolo i la Rita senten que són molt diferents, per això s'agraden.

Fins que de sobte, un dia comencen a xocar per les seves diferències
i acaben per sentir que les seves diferències els molesten, els separen. 

Però, des de l'amor que senten, aprendran a respectar les característiques
del seu company i faran el possible per adaptar-se.

 


5 En la Missió amb…la Pau




6 En la Missió amb…la Pau

Tant de bo acabar amb la violència fos tan senzill com posar
una vacuna que ens immunitzés contra ella per sempre. 

La PAU és un remei per viure més feliços.

 

 

4t, 5è, 6è de Primària i ESO

 

1 En la Missió amb…la Pau

La comunicació No Violenta



2 En la Missió amb…la Pau

La comunicació No Violenta



3 En la Missió amb…la Pau

L'assetjament (escolar, laboral ...) o bullying és una violència que danya i pot destruir

psicològicament, és capaç de generar molt de mal i portar fins i tot fins al suïcidi.

Segons «School Violence and Bullying» (UNESCO 2017), 2 de cada 10 alumnes pateixen

aquesta violència al món.

Per revertir la por i l’animalització, cal ser valents i afrontar amb fermesa la situació.

D'una banda, desobeir la por de l'agressor qüestionant-lo amb valentia i creativitat,

intentant recuperar-lo; d'altra banda, crear una xarxa de relacions humanes en totes

direccions (que no permetin menyspreus ni amenaces). Reconeixes alguna d'aquestes

actituds en tu ?, en el teu entorn?

 

 

 

4 En la Missió amb…la Pau

D'aquesta història podem treure diverses lliçons:

● Podem aprendre de la gent gran quan som joves i dels joves quan som

grans. Qualsevol pot ensenyar a qualsevol sense importar l'edat.

● Hem de ser flexibles en la vida, moure's dinàmicament i no ser rígids. Els

diferents obstacles s'han de veure des de diferents punts de vista.

● Algunes persones són bones en algunes coses i altres són bones en

altres, de manera que s'haurien d'ensenyar i ajudar-se mútuament per

superar els seus problemes junts.

Què et diu a tu?

 

 

5 En la Missió amb…la Pau

Moltes vegades el simple desconeixement o la por fan que considerem enemics a persones que realment no ho són, perquè pensem que posem en perill el nostre benestar i la nostra estabilitat. Aquest és el sentiment que, freqüentment, es té cap als immigrants. 

 













 

dissabte, 7 de gener del 2023

Pregàries del 9 al 13/01/2023

 



Aquest mes de setembre treballarem: LA PAU



E.I., 1r, 2n i 3r de Primària

 

1 En la Missió amb… un Bon Any!


Bon dia, bon any ..., i tot el millor que es pot desitjar! Pare meu, aquest nou any, jo vull fer sempre el que tu em demanis Vull gaudir molt de la vida i vull ajudar aquells que ho necessitin Vull compartir amb els nens i nenes de la classe i ser generós/a amb tota la família Ajuda’m tu, que junts és més fàcil. 


 

2 En la Missió amb… LA PAU



 

3 En la Missió amb… LA PAU

Comencem aquest nou any i també aquest nou trimestre amb molta força i IL·LUSIÓ.

 

 

4 En la Missió amb… LA PAU

En aquest món

hi ha coses que no acaben d’anar del tot bé:

ens barallem per causes inútils,

discutim per coses que no tenen sentit,

però el pitjor de tot és que no ens respectem,

això s’ha d’acabar!

Si ens comprometem a fer les coses amb voluntat,

amb paciència i amb respecte

segur que contribuirem a fer un món millor.

Un món on hi hagi pau, diàleg, respecte, tolerància…




 


 

 

4t, 5è, 6è de Primària i ESO

 

1 En la Missió amb… un Bon Any!

Bon dia, bon any ..., i tot el millor que es pot desitjar!

Hem viscut un Nadal diferent, senzill: portem en el cor les vivències que hem compartit amb la família, amics i coneguts.

Totes diferents, totes úniques, irrepetibles (Com a companys de classe les podem comentar)

Iniciem un nou any amb noves forces, reptes i il·lusions...

 

 

 

2 En la Missió amb… LA PAU

En la vida no valorem prou el que tenim i sempre dediquem gran part del nostre temps per tenir o ser el millor. I de vegades no ens adonem que en comptes de tenir el millor ens estem fent mal i estem perdent coses molt importants.

 

 

 

3 En la Missió amb… LA PAU

Hi ha vegades que estem pendents tota l’estona del temps o de fer-ho tot a la perfecció i no gaudim del que estem fent en aquell moment.

Hem de gaudir més del present.

 

 

 

4 En la Missió amb… LA PAU

Com molts sabeu, el temps és limitat, la manera com l‘utilitzem és el que marca la real diferencia.

Creus que tot el temps que passes pensant què podria passar si fas alguna cosa val la pena si no ho intentes mai?