DIA 15 i 18/09/2017
Pregària (E.I. 1r, 2n, 3r i 4t Primària,)
OBRINT CAMINS!
Aquest és el lema d’aquest curs:
Ens convida a seguir caminant, a explorar i obrir camins que ens permetin compartir el
millor de nosaltres amb els altres.
Ens convida a seguir caminant, a explorar i obrir camins que ens permetin compartir el
millor de nosaltres amb els altres.
DIA 15 i 18/09/2017
Pregària (5è i 6è Primària i ESO
OBRINT CAMINS
Amb aquest lema pretenem
reforçar la idea i la necessitat que els que creiem i seguim Jesús de Natzaret,
estem cridats no només a seguir caminant, sinó a explorar i obrir camins que
ens permetin compartir el millor de nosaltres mateixos amb els altres.
Necessitem obrir camins en MISSIÓ COMPARTIDA. Caminar amb una actitud d'obertura a Déu i al Proïsme; en diàleg amb la fe que ens anima, la cultura que ens impulsa y comprometre’ns a ser testimonis de Jesús i els valors cristians en la família, a l’escola, a la feina, a la vida.
Necessitem obrir camins en MISSIÓ COMPARTIDA. Caminar amb una actitud d'obertura a Déu i al Proïsme; en diàleg amb la fe que ens anima, la cultura que ens impulsa y comprometre’ns a ser testimonis de Jesús i els valors cristians en la família, a l’escola, a la feina, a la vida.
Obrint camins! És el nostre gran desafiament. Ser cercadors audaços, creatius i
incansables de l'Amor, la Veritat, la Justícia i la Pau.
Obrint camins a
l'esperança,
obrint camins sense tardança,
obrint camins que el món avança,
obrint camins ara mateix.
Obrint camins per a un món jove,
obrint camis ara que és d'hora,
obrint camins i via fora!
obrint camins ara mateix.
Obrint camins Crist ens espera,
obrint camins i ens allibera,
obrint camins en primavera,
obrint camins ara mateix.
Obrint camins a cops de vida,
obrint camins és nostra crida,
obrint camins de joia i vida,
obrint camins ara mateix.
obrint camins que el món avança,
obrint camins ara mateix.
Obrint camins per a un món jove,
obrint camis ara que és d'hora,
obrint camins i via fora!
obrint camins ara mateix.
Obrint camins Crist ens espera,
obrint camins i ens allibera,
obrint camins en primavera,
obrint camins ara mateix.
Obrint camins a cops de vida,
obrint camins és nostra crida,
obrint camins de joia i vida,
obrint camins ara mateix.
DIA 19 i 20/09/2017
Pregària (E.I. Primària i ESO)
RELAXACIÓ AMB SONS DE LA NATURA
En els entorns naturals es poden escoltar tota una
bateria de sons ambientals que no només ens ajuden a aconseguir un estat de
calma, sinó que aconsegueixen tele transportar-nos a llocs molt més afables i
tranquils dels que ens trobem en realitat. Us convidem a escoltar uns minuts de
sons de la natura. Simplement pel gust de relaxar-se, de començar el dia amb
una bona energia. Sons àgils però tranquils, que ens aporten minuts relaxants,
portant-nos a la ment aquest particular olor a terra mullada i projectant en
nosaltres el color dels paisatges. Deixeu-vos transportar per ells i gaudiu del
moment.
DIA 21 i 22/09/2017
Pregària (E.I. 1r, 2n, 3r i 4t Primària,)
EL SECRET DEL GLOBUS
Un dia Déu va posar un globus a
la terra perquè tots els que volguessin pujar al cel a veure’l poguessin
fer-ho. El globus era enorme i hi podien cabre fins a cent persones. Van ser
molts els grups que van voler pujar-hi. Es van formar llargues cues. Però quan
el globus era ple de persones llestes per volar, no hi havia manera que el
globus s’aixequés del sòl.
Ho van provar tot; des d’omplir
el globus amb aire molt calent fins a donar saltets per impulsar-lo, però no hi
va haver manera.
Al final, tots van pensar que
aquell globus no funcionava. Fins que va arribar un altre grup de persones que
només pujar-hi, van pujar al cel amb la velocitat d'un llamp.
Quan van baixar de veure Déu,
els altres grups van tornar a intentar pujar, però el globus no es va aixecar
ni un pam de terra. Una altra vegada havia deixat de funcionar. Ràpidament van
anar a preguntar al grup de persones que havia aconseguit pujar al cel què és
el que havien fet perquè el globus funcionés. I ells van respondre:
- L'únic que hem fet ha estat
estimar-nos com a germans. Aleshores el globus ha pujat com un coet cap al cel.
Des d'aquest moment, tots els
grups de persones que volien anar al cel per veure Déu s'havien d'estimar com a
germans. Només així el globus podia funcionar.
DIA 21 i 22/09/2017
Pregària (5è i 6è Primària i ESO
EMOCIONS
L'escola que reemplaça els
càstigs per la meditació
A l'escola Robert W. Coleman, a Baltimore (Estats Units), el saló de càstig és un lloc acollidor, tranquil, es respira calma. No hi ha cadires ni pupitres. Ni un sol llibre. Alberga coixins encoixinats de color porpra, molts coixins, escampats pel pis de forma aleatòria. Els nens que van allà (obligats, això sí) s'asseuen sobre ells, creuen les cames i adquireixen una posició amb l'esquena ben dreta i les mans sobre els genolls flexionats. Llavors, amb els seus ulls ben tancats, comencen a meditar. És el mètode innovador que aquesta escola de primària empra per castigar els estudiants que no responen a les normes de comportament i convivència. Ja no hi ha càstigs: només meditació i molta pau. Els beneficis de reemplaçar els càstigs amb aquestes tècniques són visibles: millora la memòria i la salut mental, incrementa la concentració, redueix l'estrès i l'agressivitat.
A l'escola Robert W. Coleman, a Baltimore (Estats Units), el saló de càstig és un lloc acollidor, tranquil, es respira calma. No hi ha cadires ni pupitres. Ni un sol llibre. Alberga coixins encoixinats de color porpra, molts coixins, escampats pel pis de forma aleatòria. Els nens que van allà (obligats, això sí) s'asseuen sobre ells, creuen les cames i adquireixen una posició amb l'esquena ben dreta i les mans sobre els genolls flexionats. Llavors, amb els seus ulls ben tancats, comencen a meditar. És el mètode innovador que aquesta escola de primària empra per castigar els estudiants que no responen a les normes de comportament i convivència. Ja no hi ha càstigs: només meditació i molta pau. Els beneficis de reemplaçar els càstigs amb aquestes tècniques són visibles: millora la memòria i la salut mental, incrementa la concentració, redueix l'estrès i l'agressivitat.