dissabte, 13 de novembre del 2021

Pregàries del 15 al 19/11/2021

 E.I., 1r, 2n i 3r de Primària

 

1 COMPARTINT MIRADES: Cuidem la Terra

Déu meu, 

Tu fas sortir el sol al matí i fas créixer les plantes, les flors i els fruits. 

M'envoltes de persones que em cuiden i m'embolcalles en afecte i tendresa. 

Cuides de totes les meves necessitats i fas que jo estigui sempre bé. 

Ajuda'm a demanar a la meva família només el que necessito i així no acumular coses que no em fan falta. 

Ajuda'm a col·laborar perquè d'altres visquin millor i que no els falti res del que a mi em sobra

 

 

2 COMPARTINT MIRADES: Cuidem la Terra

Dono gràcies per totes les meravelles, per tot el que puc fer; perquè m’agrada viure i créixer cada dia.

 

3 COMPARTINT MIRADES: Els conflictes

Si tots dos posem de la nostra part i respectem a l'altre, poden donar solució als problemes.

Jesús, a vegades em barallo,

m‟enfado amb els meus companys

els pego o el s faig mal.

Em sembla que a tu no t‟agrada

que faci mal.

Tú no fas mal a ningú

perquè estimes a tothom.

Ensenya‟m, Jesús,

a tenir molts amics

i a estimar-los sense barallar-me.

Gràcies, Jesús.

 

 

4 COMPARTINT MIRADES: L'esforç

Quan ens esforcem i no ens fa mandra treballar, ens fem grans, aprenem i millorem com a persones.

 

 

4t, 5è, 6è de Primària i ESO

 

1 COMPARTINT MIRADES: Cuidem la Terra

No tenim un altre objectiu sinó produir cada vegada més, gaudir d’allò produït i consumir més i més?

És el moment d'utilitzar totes les mesures raonables que tenim per salvar la natura.

 

2 COMPARTINT MIRADES: Cuidem la Terra

 

SOMNI

Somni de llum...

Il·lusió de futur...

D’una terra neta que exhala

l’aire més pur...

Somni d’un món

que dibuixa horitzons

de paisatges que ens ofereixen

els seus colors...

Esborrant brutes petjades...

Retornant a arrels d’atàvica foscor...

Allunyant les mans humanes...

Aturant antigues cicatrius de por...

Somni de llum...

Il·lusió de futur...

D’una Terra que recupera

el que ha perdut...

Somni d’un món

ple d’horitzons

de paisatges que ens mostren

els seus tresors...

Reviuran boscos i aigües

renaixent a sols de càlida claror...

I el capvespre a les muntanyes

tornarà a tenir una màgica esplendor...

Somni de llum

més enllà d’aquest fum...

On la Terra sàvia ens demana

tenir un futur...

 

Dono gràcies per totes les meravelles, per tot el que puc fer; perquè m’agrada viure i créixer cada dia.

 

 


 

3 COMPARTINT MIRADES: Sempre aprenent!

Reflexions interessants sobre la vida i sobre el passat.

 

 

 

4 COMPARTINT MIRADES: L’honestedat

N’hi ha gent capaç de fer qualsevol cosa per ser el millor, per guanyar.

No tot s’hi val!

Sigues honest...sempre.