divendres, 3 de febrer del 2023

Pregàries del 6 al 10/02/2023

 E.I., 1r, 2n i 3r de Primària


1 En la Missió amb…la Solidaritat

Jesús vol que tots els nens i nenes aprenguem a tractar-nos
com a amics. 

Tenir amics de vegades no és una cosa fàcil, hi ha nens que
els costa, de fer amics... 

Els amics de Jesús hem de procurar de viure d’acord amb
el que Jesús ens va ensenyar.



2 En la Missió amb…la Solidaritat

Un conte per aprendre que les baralles no duen en lloc i que sempre
es millor ser amics amb aquells ens envolten. 

Estimat Déu, Pare de tots, ensenya'ns a viure com a germans. 

Sense baralles ni discòrdies. Sense divisions ni diferencies.



3 En la Missió amb…la Solidaritat

Jesús, tu ets la meva llum.
Quan tinc por, cerco la teva llum,
i tu em convides a fer fora la meva por
i m'ajudes a ser valent/a




4 En la Missió amb…la Solidaritat

Al món, hi ha molts nens i nenes que no tenen ningú.

Cada dia sóc més gran

i això em posa feliç i content.

Però encara necessito que em cuidin. 

Necessito qui m'ajudi a:

llevar-me al matí,

qui em faci el menjar,

caminar, llegir...

Necessito la família.

Gràcies Jesús per tots aquells que tenen cura de mi.






4t, 5è, 6è de Primària i ESO



1 En la Missió amb…la Solidaritat

Avui volem convidar-te a pregar per la pau del món. 

Estem vivint un temps en què més que mai necessitem
aferrar-nos a Déu i demanar-li que ens ajudi. 

Pots compartir aquesta oració amb les persones que creguis
que la puguin necessitar.



2 En la Missió amb…la Solidaritat

El plàstic ha inundat la nostra vida diària: el podem trobar
en envasos de productes, ingredients de cosmètics, el tèxtil de la roba,
materials de construcció i tota mena d'usos. 

Els plàstics han conquerit la Terra. 

La seva creixent producció i ús amenacen de contaminar
cada racó del planeta, especialment els mars, destí final
de molts d'ells, on perjudiquen seriosament la salut dels
ecosistemes aquàtics i la supervivència de les espècies
que els habiten. 

Si ens unim, ara podem aturar aquesta invasió plàstica que
posa en perill el nostre medi ambient. 

La pregunta és: com? 

Actua amb el teu consum! 

Adoptant unes senzilles mesures per reduir l'ús de plàstics
evitarem contribuir a la invasió de plàstics que ofega els nostres mars.



3 En la Missió amb…la Solidaritat

No és més fort qui no plora, o qui no tremola, o qui no vacil·la. 

No és més fort qui més crida o qui menys dubta. 

No és més fort qui copeja amb més contundència. 

És fort qui està disposat a arriscar-se,
encara que pel camí el cor se li travessi una i mil vegades.

Senyor. No em deixis refugiar-me en terrenys segurs,
en espais còmodes i fàcils. 

Ajuda'm a somriure quan la vida m'aclapari.





4 En la Missió amb…la Solidaritat

Frenar la desigualtat és a les teves mans és el títol de la campanya de Mans Unides 2023

Què podem fer nosaltres?

Com puc frenar la desigualtat?